...MIESTO, KTORÉ BY VEDELO ROZPRÁVAŤ
...MIESTO, KTORÉ BY VEDELO ROZPRÁVAŤ
VEDENIE KLUBU
predseda klubu - Ing. Matej Mičušík, PhD.
podpredseda klubu - Matúš Marton
tajomník klubu - Ing. Juraj Hargaš
hospodár klubu - Ing. Milica Drgoňová
správca objektov a budov - Ing. Marton Záborský
administrátor a elektronická komunikácia - Ing. Martin Homola
kapitán kanoistického oddielu - Mgr. Andrej Wiebauer
nadácie, granty a sponzoring - Ing. Andrea Kostíková
TRÉNERI KLUBU
Mgr. Helena Skovajsová
hskovajsova@gmail.com
Mgr. Andrej Wiebauer
andrej.wibo@gmail.com
+421 905 388 444
Milan Kováč
emkovac.mk@gmail.com
VEDENIE KLUBU
predseda klubu
Ing. Matej Mičušík, PhD.
podpredseda klubu
Matúš Marton
tajomník klubu
Ing. Juraj Hargaš
hospodár klubu
Ing. Milica Drgoňová
správca objektov a budov
Ing. Marton Záborský
administrátor a elektronická
komunikácia
Ing. Martin Homola
kapitán kanoistického oddielu
Mgr. Andrej Wiebauer
nadácie, granty a sponzoring
Ing. Andrea Kostíková
TRÉNERI KLUBU
Mgr. Helena Skovajsová
hskovajsova@gmail.com
Mgr. Andrej Wiebauer
andrej.wibo@gmail.com
+421 905 388 444
Milan Kováč
emkovac.mk@gmail.com
KANOISTICKÝ ODDIEL
Náš klub sa okrem turistickej činnosti venuje aj pretekárskej činnosti, t.j. športová príprava mládeže a účasť na pretekoch Slovenského pohára, ale vo veľkej miere aj medzinárodných. V rámci pretekárskej činnosti sa zameriavame najmä na prácu s mládežou, t.j. žiacke a dorastenecké kategórie. Toho času máme aj niekoľko výkonných seniorov, ktorí sa zúčastňujú aj medzinárodných pretekov. V súčasnosti máme 45 športovcov, z ktorých sa 30 pravidelne zúčastňuje pretekov. Športovci trénujú pod vedením štyroch kvalifikovaných trénerov. Športová príprava prebieha celoročne - zimná príprava, ktorá pozostáva z kondičnej prípravy a regenerácie, prebieha v priestoroch lodenice a jej okolí (posilňovňa, pádlovací trenažér, sauna, térénny beh). Využívame tiež prenajatú plaváreň na Pasienkoch, telocvičňu na SŠ Metodova, posilňovňu v STAR Fit. V januári sa pravidelne organizuje bežecké sústredenie na Skalke pri Kremnici. Počas letnej prípravy využívame najmä vodu v Karloveskej zátoke. Každoročne sa organizuje jarné sústredenie v Chorvátsku a letné sústredenie v Piešťanoch. Na jazdenie využívajú pretekári klubové lode a tiež vlastné zakúpené lode.
KANOISTICKÝ ODDIEL
Náš klub sa okrem turistickej činnosti venuje aj pretekárskej činnosti, t.j. športová príprava mládeže a účasť na pretekoch Slovenského pohára, ale vo veľkej miere aj medzinárodných. V rámci pretekárskej činnosti sa zameriavame najmä na prácu s mládežou, t.j. žiacke a dorastenecké kategórie. Toho času máme aj niekoľko výkonných seniorov, ktorí sa zúčastňujú aj medzinárodných pretekov. V súčasnosti máme 45 športovcov, z ktorých sa 30 pravidelne zúčastňuje pretekov. Športovci trénujú pod vedením štyroch kvalifikovaných trénerov. Športová príprava prebieha celoročne - zimná príprava, ktorá pozostáva z kondičnej prípravy a regenerácie, prebieha v priestoroch lodenice a jej okolí (posilňovňa, pádlovací trenažér, sauna, térénny beh). Využívame tiež prenajatú plaváreň na Pasienkoch, telocvičňu na SŠ Metodova, posilňovňu v STAR Fit. V januári sa pravidelne organizuje bežecké sústredenie na Skalke pri Kremnici. Počas letnej prípravy využívame najmä vodu v Karloveskej zátoke. Každoročne sa organizuje jarné sústredenie v Chorvátsku a letné sústredenie v Piešťanoch. Na jazdenie využívajú pretekári klubové lode a tiež vlastné zakúpené lode.
HISTÓRIA KLUBU
Pri založení klubu bol hlavne Alojz Raška – iniciátor a nositeľ myšlienky založenia lodenice pri KSTL /klub slovenských turistov a lyžiarov/ už v roku 1933.
Lodenica bola vďaka zápalu nadšencov postavená v roku 1934 a po krátkom užívaní 24. augusta 1935 aj slávnostne otvorená. Architekt Eduard Mikulík realizoval svoju predstavu ako stavbu lode s kapitánskym mostíkom, okrúhlymi bočnými oknami a smerovaním na západ.
Objekt lodenice sa stal dňom 11.05.2007 národnou kultúrnou pamiatkou SR.
HISTÓRIA KLUBU
Pri založení klubu bol hlavne Alojz Raška – iniciátor a nositeľ myšlienky založenia lodenice pri KSTL /klub slovenských turistov a lyžiarov/ už v roku 1933.
Lodenica bola vďaka zápalu nadšencov postavená v roku 1934 a po krátkom užívaní 24. augusta 1935 aj slávnostne otvorená. Architekt Eduard Mikulík realizoval svoju predstavu ako stavbu lode s kapitánskym mostíkom, okrúhlymi bočnými oknami a smerovaním na západ.
Objekt lodenice sa stal dňom 11.05.2007 národnou kultúrnou pamiatkou SR.
NÁRODNÁ KULTÚRNA PAMIATKA
Máme veľkú radosť
11. mája 2007 Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky rozhodlo, že budovu klubu (vodácky - veslársky klub) VK TATRAN vyhlasuje za Národnú kultúrnu pamiatku.
NÁRODNÁ KULTÚRNA PAMIATKA
Máme veľkú radosť
11. mája 2007 Ministerstvo kultúry Slovenskej republiky rozhodlo, že budovu klubu (vodácky - veslársky klub) VK TATRAN vyhlasuje za Národnú kultúrnu pamiatku.
NAŠE PRÍBEHY
Vzpomínky na vodáckou činnost 1938 - 1945 - (16 strán čítania, čo stojí za to!)
Nové události zastiňují staré a tak jsem pročetl knížku 50 let loděnice v Karlovej Vsi, dočetl jsem se tam několika nepřesností, protože každý si události pamatuje jinak. Něco zajímá víc jednoho, něco druhého. Jako hlavní nepřesnost bych uvedl tvrzení, že vodácký život se v roce 1939 soustředil na Váhu, kde bylo vybudováno náhradní vodácké středisko v Považskom Podhradí (Čársky, Hargaš J.). Protože Ing. Juraj Hargaš asi čerpal z písemných materiálů a zjistil, že I. majstrovstvá Slovenska vodákov v plavbě
na kajaku a kánoí se konalo na trati Nemšová - Trenčín
NAŠE PRÍBEHY
Vzpomínky na vodáckou činnost 1938 - 1945 - (16 strán čítania, čo stojí za to!)
Nové události zastiňují staré a tak jsem pročetl knížku 50 let loděnice v Karlovej Vsi, dočetl jsem se tam několika nepřesností, protože každý si události pamatuje jinak. Něco zajímá víc jednoho, něco druhého. Jako hlavní nepřesnost bych uvedl tvrzení, že vodácký život se v roce 1939 soustředil na Váhu, kde bylo vybudováno náhradní vodácké středisko v Považskom Podhradí (Čársky, Hargaš J.). Protože Ing. Juraj Hargaš asi čerpal z písemných materiálů a zjistil, že I. majstrovstvá Slovenska vodákov v plavbě
na kajaku a kánoí se konalo na trati Nemšová - Trenčín